Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Edzés

2012.07.02

Edzés

 

A sportág eredményes gyakorlása érdekében az asszisztensnek ugyanolyan edzettségi állapotban kell lenni, fizikailag, technikailag és pszichikailag. mint a játékvezetőnek.


Az edzésének alapvető szempontjai: - rendszeresség /minimum heti két alkalom/ ,
- a huzamosság elve jobb. mint a megszakításos,
- inkább lassan de huzamosan, mint gyorsan és rövid ideig,
- a terjedelem kapjon elsőbbséget az intenzitással szemben,
- a cél inkább az állóképesség megszerzése. mint a gyorsaság vagy robbanékonyság,
- a mozgásformák tökéletesítése, automatizálása,
- idősebb segítőknél a sokoldalú edzés ajánlott.
A megfelelő edzettségi állapot teszi lehetővé az egészséges önbizalom szinten tartását, a versenyláz leküzdését, a hatékony döntések meghozatalát, a változó helyzetekhez való alkalmazkodóképességet.
A megfelelő edzettség, állóképességű sportember képes csak kitartóan eleget tenni a sportági elvárásoknak.
A pihent, fizikailag, pszichikailag felkészült asszisztens jelzései gyorsak, határozottak, kapkodás mentesek, élményszámba menők.
Az edzettség kialakítása során az asszisztens egész személyiségével, személyiségének /erkölcsi, akarati, tudati stb./ teljes, szabályos apparátusával /ideg, izom, érzékelés stb./ vesz részt, tehát a testi kondíció fejlesztése, valamint az asszisztens dinamikus karaktervonásai /elvárás, motiváció, cél stb./ szoros egységet alkotnak.

FORRÁS: Hornyák Lajos: A labdarúgás szabályai; ISBN: 963 202 807 4

 
 

 

Profilkép


Elérhetőség

Admin

9400. Sopron
Ferenczy János utca. 2.

soproni.jatekvezetok@gmail.com

Levelezőlista



Statisztika

Online: 1
Összes: 161952
Hónap: 1155
Nap: 29